fbpx
Actriu interpretant un espectacle de teatre musical

Què cal saber per programar un espectacle en un dia concret?

Compartir:

Què necessites saber per organitzar un espectacle al teu espai o municipi? – PART 2

Benvingut i benvinguda a la nova entrada on compartirem amb tu les etapes de la organització d’un esdeveniment o espectacle. Cada entrada és independent per si sola, però hem volgut anomenar-les per parts perquè entre totes elles podrien formar una entrada gegant, i així doncs les dividim per blocs. Aquesta entrada seria la PART 2 i si ho vols, quan acabis pots donar un cop d’ull a la PART 1, o bé anar-hi ara i després tornar aquí per seguir amb la informació de manera cronològica. Et deixo l’enllaç AQUÍ

La primera qüestió a tenir en compte sembla evident, però és la clau de que al final de tot tothom estigui content i encantat amb la o les propostes presentades:

Dues actrius interpetant l'espectacle musical Bruna, de WeColorMusic

Quan volem programar?

Sembla obvi oi? Doncs no ho és tant perquè d’aqui girarà tot el teu esdeveniment. Abans de seleccionar una proposta artística i creativa s’ha de tenir el compte els següents aspectes:

  • Aquest espectacle ha de ser en un dia concret de l’any?  Si és així recorda en tenir en compte el que parlavem de INTERIOR o EXTERIOR de la PART 1
  • Va lligat a una festa popular o un dia especial per a tu? Aquí entra en joc el fet de si el dia especial passsa per damunt de l’espectacle, és a dir. L’espectacle està al servei d’aquest dia especial. L’important és el dia? o l’important és l’espectacle? 

calendari per programar un espectacle

Si ets tècnic o tècnica de cultura o regidor d’un ajuntament, sovint, davant les festes populars, es volen realçar amb activitats de lleure, esdeveniments i espectacles. Aquí l’important és el dia, per tant és molt important saber que això passa per davant i ara explicarem perquè.

1) El dia és l’important

En aquest cas hem de tenir presents que se celebra una festa en concret ja sigui una festa popular, una festa d’aniversari, un casament, una presentació d’un llibre, etc. I aquest dia es vol acompanyar, realçar i animar-lo amb una activitat i/o espectacle. Aquesta activitat i/o espectacle han d’anar lligats al motiu del dia, al motiu de la festa en qüestió. Sembla altra vegada obvi, però sovint ens torbem esdeveniments que presenten espectacles que no tenen res a veure amb la temàtica del moment, del dia en qüestió o demés.

Si vols realçar la festa del vi del teu municipi i vols programar un espectacle, ho pots fer de moltes maneres i totes són vàlides, simplement cal donar-hi una volta a com integrar les propostes  escèniques al dia i la festa. Per exemple

A WeColorMusic tenim un espectacle que es diu ‘Les històries de l’avi Josep’ que és un espectacle teatral musical que posa damunt l’escenari quatre històries basades en fets reals i parla de vivències i anècdotes que s’expliquen un àvi i una néta i observem els diferents punts de vista i realitats del moment. Històries que l’avi li explica a la néta i també històries que la néta li explica a l’avi.

Des de l’ajuntament de Martorell van voler integrar aquest espectacle amb la seva fira ViMart. Com ho vam fer? 

1) Una de les històries, és la història de l’avi Josep i explica com va haver de deixar la seva terra natal, el poble de Toga després de la guerra per venir a Catalunya a treballar les vinyes.

  • Val, aquesta és la part fàcil. Però què passa amb les altres històries? Com les integrem?

2) La tercera història passa, en certes ocasions en un bar. Doncs aquell dia, l’actor que en l’escena observa un concert de la Isona (l’altra actriu) estarà amb una copa de vi, simulant en algun moment un tast. Per exemple.

3) La segona història ens explica com en Pau trenca amb les seves pors explicant-les als seus coneguts, i en aquestes explicacions, en un moment donar esmente el cava i la festivitat. Serà aquí on vincularem fins hi tot podent afegir alguna paraula per remarcar el vi o el cava de Martorell, entre altres.

Senzill, però efectiu. És evident que per realitzar aquestes integracions has d’haver vist l’espectacle i poder-te imaginar la integració. Després parlar amb la companyia i fer-los la proposta. Com més clara sigui la proposta per part vostra millor, però a l’hora si els hi done llibertat d’integració a l’artista encara millor perquè seràn ells qui (si volen) integraran amb cura l’espectacle a la festivitat.

Us deixo l’enllaç de l’espectacle que hem comentat. Les històries de l’avi josep – AQUÍ

Això és aplicable a tots els dies importants: Festes d’aniversari, casaments, jubilació, esdeveniment corporatiu.

 

2) l’espectacle és l’important. Busco el millor moment!

En aquest cas estàs disposat o disposada a programar un espectacle reconegut pel sol fet de ser aquell espectacle, concert o esdeveniment. Un espectacle que la gent només de veure el cartell dirà, ‘ostres mira a qui porten’, o bé, ‘si que se’ls gasten’ i és que clar, com més conegut, més caixet. Ull que, com més conegut no vol dir més bo ni més efectiu pel teu públic, sector o dia! Nosaltres insistim molt que cal estudiar molt bé les propostes, veure-les si és possible ja sigui en directe o en vídeo. (directe molt millor perquè serà el més acurat)

En aquest cas tot gira entorn a l’espectacle i per fer-ho correctament has de disposar de totes les necessitats que impliquin realitzar i organitzar l’esdeveniment. La companyia et facilitarà el rider tècnic i rider hospitalari de l’espectacle i l’hauràs de complir.

En cap cas volem dir que un espectacle o companyia que no sigui conegut no s’hagi de complir els riders, que sol passar, i si sou d’aquests organitzadors o organitzadores doncs heu d’intentar millorar aquest aspecte. No s’ha de caure en l’error de ‘com que paguem, que s’adaptin’  Això és perillós no només perquè la companyia no estarà a gust i l’espectacle no lluirà com hauria, sinó que el sector coneix els programadors i organitzadors, entre els professionals es parla i això va en detriment de l’organitzador que la propera vegada que vulgui organitzar un espectacle, les companyies aniran amb poca adaptabilitat entre altres coses…companyies grans i petites.

Actualment el poder de les xarxes. Què passa si un grup, companyia o espectacle va a realitzar la seva actuació i els han tractat fantàsticament bé? Doncs que ho diran. Ho publicaran a xarxes, possiblement aquestes amb milers de seguidors i en definitiva això alimentarà el bon rotllo cap al municipi en qüestió i/o organitzador o empresa.

Si ja tens l’especle en ment, saps a qui t’has de dirigir només et falta pensar en la dat. L’època de l’any és molt important. Farà fred? Farà calor? Probabilitat de pluja? Aquí us deixo una llista d’intuicions per saber els millors moment de l’any on programar.

  1. Gener: Bona època de teatre i sales sobretot fins al dia 10 de gener. Després, ‘cuesta de enero‘. Generalment, molt bona època a partir del 25 al 31.
  2. Febrer: Per nosaltres un dels millors mesos, un mes neutre, passa poca cosa més enllà del carnaval i que és fred però poc plujós, èxit per a les sales.
  3. Març: la gent té ganes de sortir, però encara fa fred i comença a ploure. Depèn on caigui setmana santa, són bones les dates anteriors i posteriors.
  4. Abril: molt semblant al març. Molt bona època. Sempre cal tenir en compte la setmana Santa.
  5. Maig: comença la caloreta, però s’allarguen les propostes escèniques en sales, la gent surt més.
  6. Juny: comencen els festivals de carrer, amb l’arribada de la calor i el bon temps preferim estar a l’aire lliure.
  7. Juliol: Espectacles a la fresca sense cap mena de dubte. Ep!, l’interior amb aire condicionat és una molt bona solució per omplir forats en hores caloroses.
  8. Agost: En general mala època pels locals que molts són de vacances, però molts es queden i segueixen els festivals a l’aire lliure. Les propostes teatrals en sales a l’agost són poques, però en algun cas han tingut cert èxit, ja que eren les úniques.
  9. Setembre: Tot torna a la ‘normalitat’ o simplement torna la bogeria desorganitzada, estrenes, propostes noves. Un caos.
  10. Octubre: Bona època per encetar temporada. Ull que acostuma a ser a tot arreu igual i es produeix l’efecte saturació de propostes.
  11. Novembre: Fantàstic mes amb l’arribada del fred per abaratir preus de les propostes que vindran al desembre en cas que siguin propostes que es mantinguin en el temps.
  12. Desembre: Època nadalenca és la més demandada per consumir teatre i espectacles. Saturació a la cartellera sobretot Barcelonina i de les grans ciutats.

 

Moltes gràcies per arribar fins aquí, en la propera entrada parlraem de com cercar l’espectacle adequat que encaixi amb tot això que comentem. Haurem de tenir diversos aspectes en compte abans de confirmar l’espectacle i fins hi tot abans de contactar amb les companyies.

Una forta abraçada i ens veiem pels escenaris!

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

Més publicacions del blog

podcast de piano, covers, musica e historias

10. Fix you

La canción del capítulo de hoy siempre la recordaré y siempre la voy a llevar conmigo. Siempre que suena me hace cantar, siempre que la escucho me hace sonreir y también recordar un momento de mi vida singular.

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per al seu correcte funcionament i per a fins analítics i per mostrar-te publicitat relacionada amb les seves preferències en base a un perfil elaborat a partir dels teus hàbits de navegació. Al fer clic al botó Acceptar, accepta aquestes tecnologies i el processament de les dades per a aquests propòsits.   
Privacidad