fbpx
actuar en una festa major

Els 5 fets que més em molesten d’actuar en una Festa Major (i com millorar-ho si n’organitzes una)

Compartir:

Si ets músic o artista i t’han contractat mai per actuar en una Festa Major d’un poble, sabràs que són uns bolos peculiars i que tots presenten una certa homogeneïtat pel que fa a la producció d’aquests i, per tant, a l’hora d’esdevenir-ne l’artista i sortir a l’escenari viuràs un seguit d’aventures que et resultaran familiar entre tots aquests bolos i concerts. Et faig saber les 5 que més odio i que any rere any es repeteixen. Intentaré anar en ordre cronològic des de la contractació fins al final de l’actuació.

També t’ho explico tot en aquest vídeo!

 

1. Els primers passos de la contractació són complicats

Si la Festa Major l’organitza una empresa d’esdeveniments, aquests acostumen a tenir experiència en el sector i saben com gestionar el tema. Ara bé, si la contractació la fa una persona d’una entitat del poble que ho fa amb tota la bona voluntat del món, o bé un tècnic o tècnica de cultura poc experimentat, o bé un regidor o regidora de cultura que acostumen a no saber res de cultura. No sempre és així, però si faig aquest post és perquè m’hi trobo sovint. Si uns d’aquests tres perfils anomenats darrerament et fan la contractació. Agafa’t perquè els hi hauràs d’explicar tot des de zero.

Per posar un exemple: Ens contracten una obra de teatre i pretenen que muntem amb 30 minuts. Això és senyal de no tenir ni idea de què estàs contractant.

2. Arribada, muntatge i proves.

Si tens la sort de fer l’actuació en l’auditori del poble o en un teatre o recinte tancat, estaràs de sort. Però normalment, els concerts i/o actuació s de Festa Major als estius acostumen a ser a l’aire lliure. Què passa llavors? que vas a muntar i fer les proves amb tota la gent que passa pel carrer observant com proves, escoltant el que serà el teu espectacle. No hi hauria d’haver res més privat que les proves de so d’un espectacle. Imagina’t que contracteu el Mago Pop i li feu fer les proves allà amb tothom mirant, quina gràcia no? Tothom veuria els trucs.
Com a intèrpret és molt incòmode!

3. No disposar de bons camerinos

Si tens sort o ets la Rosalia, felicitats, t’hauran posat una caseta mòbil increïble amb tot de luxes. Però si ets un artista de peu, amb prou feines et canviaràs a darrere l’escenari, on et veurà tothom si passa pel costat de l’escenari. No tindràs miralls, amb prou feines una cadira i hauràs d’anar al lavabo polyclean igual que el públic, bruts que no netegen durant tota la festa major.
Diguem que aquest és els pitjors dels casos, però repeteixo que m’hi he trobat força sovint.

4. Que l’espectacle sigui gratuït i la cervesa no!

No hi ha res que em faci més ràbia que des de l’administració no se li doni valor a la cultura i a l’espectacle. ‘L’ajuntament paga la festa’ Diuen… Doncs que pagui la cervesa també! Com a professional del sector de l’espectacle trobo molt incongruent que no es faci pagar res per consumir cultura. S’està maleducant a la població a obtenir alguna cosa gratuïtament. Llavors que passa, que la gent està disposada a pagar menús a 50 € en segons quins restaurants, però troben caríssim 50 € per veure un espectacle. Recollim el que plantem.

5. Que es tardi 2 mesos (o més) a cobrar la feina.

I ja per acabar, dir que fa 5 mesos que espero per cobrar una actuació de l’administració pública. Això és un tema a tenir en compte. ‘Las cosas de palacio van despacio‘, la mare del tano. I tan despacio. La veritat que és una cosa que no entendré mai i que des del meu punt de vista s’ha de millorar. Saps que passa, que jo cada tres mesos pago religiosament l’IVA i no em puc endarrerir ni un dia o em faran pagar comissió. ‘Ells’ es poden endarrerir el que vulguin… i així anar fent.

Moltes gràcies per arribar fins aquí, espero que t’hagi agradat el contingut, si en vols més només m’ho has de fer saber.

Dona-li un cop d’ull als espectacles de WeColorMusic, que segur que et despertaran alguna curiositat!

Ens veiem pels escenaris!

Deixa un comentari

Més publicacions del blog

La música que va por debajo del texto en un espectáculo musical

Què és un underscoring i en quines ocasions el fem servir en espectacles de teatre musical?

Si sou fans o simplement us agrada el teatre musical i heu investigat una miqueta en la terminologia d’aquest art d’espectacle, possiblement haureu sentit a parlar del UNDERSCORING o altrament dit, acompanyament o fil musical. I és exactament això, de l’anglès, la traducció exacte seria: ‘la partitura que va per sota’, per sota de què? Doncs per sota del text, per sota del text dels intèrprets que en una escena determinada doncs el guió marca que s’ha de parlar en format speach i no en format cançó.

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per al seu correcte funcionament i per a fins analítics i per mostrar-te publicitat relacionada amb les seves preferències en base a un perfil elaborat a partir dels teus hàbits de navegació. Al fer clic al botó Acceptar, accepta aquestes tecnologies i el processament de les dades per a aquests propòsits.   
Privacidad