fbpx
que hago para organizar un espectáculo?

5 punts basics que necessites saber abans d’organitzar o programar un espectacle sense tornar-se boig o boja

Compartir:

Si ets d’aquelles persones que els agrada organitzar ‘pollastres’ i posar-se en ‘berenjenales‘ i en definitiva organitzar ‘tinglados‘ increïbles perquè tothom ho pugui gaudir. Ja sigui perquè formes part d’una entitat que vol organitzar un esdeveniment per la gent del teu poble, ja siguis un treballador d’una empresa que ha d’organitzar l’esdeveniment de l’any, o bé un programador d’una sala de teatre o concerts, necessites saber els 5 aspectes bàsics per organitzar o programar un espectacle i no morir en l’intent. És molt normal que volem organitzar coses molt potents, però no sabem ni per on començar. Aquí et deixo els 5 punts més bàsics.

Deixeu-me comentar que cada un dels aspectes anomenats podrien tenir una entrada de blog pròpia, si esteu interessats i interessades doncs ja anirem desglossant-los progressivament en el temps.

Us ho explico també en vídeo al youtube:

1. Tenir molt clar en quina època de l’any s’organitzarà l’espectacle.

Sembla obvi, però moltes vegades passem per alt el què hauria de ser el més senzill de tot. Amb les ganes de la festa i l’organització passem per alt coses tan senzilles com, saber a on organitzarem l’espectacle.

  • Es vol fer a l’estiu, hivern, primavera o tardor?
  • És un dia entre setmana o és en cap de setmana?
  • És un dia festiu? Al teu municipi o a tot al país?

Totes aquestes preguntes són necessàries tenir-les clares i resoltes abans de seguir, perquè dependrà d’aquestes preguntes que podrem tirar endavant d’una manera òptima i sense estressar-nos.

com organitzar i programar un espectacle

 

2. On es troba l’espai on es realitzarà l’espectacle?

Aquí ens trobem amb una infinitat de preguntes, que com comentava anteriorment, podríem realitzar una entrada de diversos punts només parlant d’aquest punt número 2. L’espai és de les coses més importants a tenir en compte, de fet podria ser la més important ja que dependrà de l’espai que disposis, que podràs realitzar un tipus d’espectacle i/o esdeveniment o un altre. Cal tenir en compte una sèrie de preguntes com:

  • És exterior o interior?
  • On està ubicat?
  • Com s’hi accedeix?
  • Hi ha pàrquing per tothom?

És important que a l’hora d’iniciar-te en la producció de la programació d’aquest dia, que ha de ser molt important, perquè voldràs que molta gent ho gaudeixi, no et deixis cap resposta sense resoldre i sense analitzar. Això et permetrà seguir avançant amb calma i sense angoixar-te

3. Quins condicionants té l’espai on volem organitzar l’esdeveniment, pel públic.

Amb condicionants em refereixo a una sèrie de pros i contres que podem trobar en l’espai determinat. A vegades ens trobem que només disposem d’un únic espai per programar un espectacle i hem de jugar amb l’adaptabilitat de l’espai per poder-hi realitzar el màxim d’esdeveniments possibles durant l’any. Si tens la sort de poder escollir qualsevol espai del país és una cosa molt diferent, tanmateix, també hauràs de pensar en tots aquests punts per no tornar-te ni boig ni boja. Hem de tenir en compte les següents preguntes:

  • Quina capacitat de públic hi ha?
  • Com són les butaques o cadires on seurà la gent de públic?
  • Com es presenta la visibilitat del públic?
  • Hi ha fluïdesa de moviment per les persones?

4. Quins condicionants té l’espai on volem organitzar l’esdeveniment, per l’espectacle

Un dels errors més greus que acostumo a veure en organitzacions d’esdeveniment o espectacles és que es comença a fer la casa per la teulada i llavors tot són urgències. L’ordre de pensar en com organitzar un espectacle és vital. Moltes vegades ens trobem que volem portar un espectacle musical, perfecte. Volem que sigui aquest espectacle, genial. Un cop hem fet el contacte, hem tancat contracte, ja tenim la data, la companyia ens envia el rider tècnic i… ostres, amb això no hi havíem pensat. Quantes vegades a passat això? Doncs bé, cal tenir clares unes preguntes mínimes abans d’embolicar-te i haver de fer passos enrere innecessaris.

  • L’espai on volem realitzar l’espectacle està condicionat acústicament? Pots fer la prova, dirigir-te a l’espai, posa’t al mig, i picar una ‘palmada’ si hi ha eco, vol dir que falta millorar l’acústica
  • Quines dimensions té l’espai escènic?
  • Hi ha cametes? (Les cametes són els telons laterals que impedeixen que el públic observi l’entrada i la sortida dels intèrprets.)
  • Hi ha la suficient potència elèctrica contractada?

Aquestes són les preguntes més bàsiques que has de pensar abans de pensar quin espectacle portaràs. N’hi ha moltes més i tot això s’acostuma a tenir redactat en un rider tècnic que us explicaré en un proper post, ja que és llarg d’explicar.

5. Qui assistirà a l’esdeveniment i gaudirà de l’espectacle?

Un cop resolts els dubtes anteriors, ara queda un dels més importants que també, sovint ens deixem per alt. Cal pensar a quin públic ens dirigim. És molt senzill pensar que ens dirigim a tothom. Bé, no acostuma a funcionar mai, perquè no tothom té els mateixos gustos ni interessos.

  • Volem un espectacle per públic infantil o familiar? (Si penses que és el mateix, estàs molt equivocat. T’ho explico en un altre post)
  • Volem un espectacle per gent jove? Què vol dir gent jove? 15-25 anys o 25-45? o bé per gent més gran?
  • El públic forma part del mateix col·lectiu professional?
  • Alguna cosa que reivindiqui per un col·lectiu en concret?N’he posat 4, però podria estar escrivint una llista eterna de preguntes que ens ajudarien a trobar molt millor quin espectacle programar.Aquests són per mi, els 5 aspectes més fonamentals a tenir en compte. Dins de cada punt d’aquests els podríem desglossar i realitzar un post per cada punt. Si us interessa i us agrada el contingut, feu-m’ho saber i estaré encantat de compartir amb vosaltres tot aquest contingut.

 

Deixa un comentari

Més publicacions del blog

La música que va por debajo del texto en un espectáculo musical

Què és un underscoring i en quines ocasions el fem servir en espectacles de teatre musical?

Si sou fans o simplement us agrada el teatre musical i heu investigat una miqueta en la terminologia d’aquest art d’espectacle, possiblement haureu sentit a parlar del UNDERSCORING o altrament dit, acompanyament o fil musical. I és exactament això, de l’anglès, la traducció exacte seria: ‘la partitura que va per sota’, per sota de què? Doncs per sota del text, per sota del text dels intèrprets que en una escena determinada doncs el guió marca que s’ha de parlar en format speach i no en format cançó.

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per al seu correcte funcionament i per a fins analítics i per mostrar-te publicitat relacionada amb les seves preferències en base a un perfil elaborat a partir dels teus hàbits de navegació. Al fer clic al botó Acceptar, accepta aquestes tecnologies i el processament de les dades per a aquests propòsits.   
Privacidad