El millor podcast de música, vins i teatre en català

32. Recomanacions de restaurants i els tres problemes tècnics més freqüents de les sales de teatre

Compartir:

Recomanacions de restaurants per gaudir d’un bon ambient i un bon vi.

Us deixem la llista de restaurants que la Mariona ens recomana que hi anem per gaudir d’un bon amibent, d’un bon menjar i sobretot de bons vins, entre ells, els de Can Morral.

BARCELONA

– Pepa Bar
– Contracorrent
– Bar torpedo
– Violeta

GIRONA

– Villamas
– La plaça del vi 7
– La simfonia

TARRAGONA

– El cup vell
– El tamboret
– La clotxa

TERRASSA

– La gardela

ELS TRES PROBLEMES TÈCNICS QUE ENS TROBEM MÉS FREQÜENTMENT EN UNA SALA O ESPAI DE TEATRE.

Com tots els professionals de l’espectacle, no sempre podem gaudir d’actuar a les millors sales del país, amb el millor dispositiu tècnic i el millor personal assistent. De vegades, i de fet molt sovint i sobretot quan comences la teva carrera pels escenaris, el més comú és trobar-se amb sales de teatre en condicions senzilles, o espais no teatrals del tot i que no acaben de ser equipats més que per fer parlaments o altres tipus d’esdeveniments que no acaben d’encaixar amb l’espectacle teatral ni l’espectacle musical.

Us explico, doncs a continuació els 5 problemes més freqüents que ens podem trobar en aquest tipus de sales petites que de vegades no són petites per a res, però segueixen sent espais buits de tecnicitat adequada.

  1. EL MATERIAL TÈCNIC DE LA SALA NO CORRESPON AMB EL QUE ENS TROBEM AL RIDER TÈCNIC. Aquesta és, per desgràcia, el problema més freqüent de tothom. Milers de vegades ens ha passat que demanem el rider tècnic de l’espai i observem que té unes característiques que un cop a la sala, resulta que, o no tenen aquest material, o hi ha 10 focus estil PC que no en funciona cap. Doncs vaja, et queda una cara d’imbècil i et comença a pujar aquest mal estar amb el tècnic responsable de la sala que, normalment, els importa un cogombre que el teu espectacle vagi bé, o no i si el material que tenen, funciona o no. M’estic, bàsicament, referint a aquests teatres Municipals/públics una mica descurats, però segur que trobem també de privats que passa això, simplement que allò privat no s’aguanta sol i per naturalesa del negoci tenen més cura amb tot en general.
    Com ho solucionem doncs? Quan passa això, l’IDEALISME seria haver fet una visita tècnica i provar cadascuna de les coses per a abans trobar una solució, el que passa és que si has de fer una visita tècnica i provar-ho tot, et pots estar un dia. Això vol dir que hauràs de pagar el sou del teu tècnic per saber l’estat del material de la sala que et contracta… per a mi un temps i uns diners molt valuosos quan els que no han fet la feina d’actualitzar la fitxa han estat ells .El més important que cal fer és demanar abans d’arribar a l’espai, si la fitxa està actualitzada i en la mesura que puguis, redactar un contracte que exigeixi del compliment del rider tècnic. Aquest contracte pot ser el mateix que heu tancat amb el tracte amb la sala. Aquí pots tenir una mica més de força, però, molts teatres, dels que comentava, públics que estan una mica deixats, també els és igual aquest contracte, de manera que, el millor que es pot fer és ser astut, tenir recursos dadaptació de lespectacle i sobretot. NO ESPERAR QUE TOT EL DE LA SALA HO HEU DE FER SERVIR. SEMPRE HI HAURÀ COSES QUE NO FUNCIONESSIN CORRECTAMENT O SIMPLEMENT NO T’AGRADASIN. Amb la qual cosa, millor porta’t el màxim de material possible i negocia un preu que inclogui aquest material.
  2. L’ESPAI NO DISPOSA DE LES DIMENSIONS PERFECTES PER AL TEU ESPECTACLE. Aquest és un clàssic, quan crees un espectacle cal pensar en tot, i aquesta és una de les característiques molt importants. Cal pensar en unes dimensions d’espectacle. És evident que si vols invertir molt en un espectacle gran, aquest serà potser espectacular, grandiós i fantàstic, però potser no càpiga a tots els teatres i després et quedis que només puguis fer unes poques funcions de gira o que et costi trobar-ne un teatre ideal per fer temporada. Per solucionar aquest problema només es pot fer abans de la creació de l’espectacle o després serà massa tard i hauràs d’invertir molt més temps a readaptar el xou. A créixer sempre tenim temps, a tirar enrere també, però et sabrà malament i més a tenir la sensació que tot el que has fet fins ara no ha servit de res. Amb això, abans d’idear un espectacle has de pensar on el representaràs i on pots apropar el teu espectacle. És cert que com més versàtil i adaptable sigui, molt millor per acostar l’espectacle musical teatral a tots els espais possibles, però segur que tampoc no serà un espectacle on el protagonista es posi a volar. Cal dissenyar l’espectacle en les condicions que ens trobarem.
    De vegades és simplement que el teatre no disposa de pas per darrere i el teu espectacle té un personatge que deu passar per darrere moltes vegades, doncs bé, això un problema lleu al meu parer, segurament es poden trobar solucions de direcció perquè aquest personatge sortiu pel costat que no ha estat creat, però per a una vegada, això es pot solucionar. O potser la teva escenografia no càpiga del tot, ja que haurem de sacrificar algunes parts, per això és important dissenyar-la amb l’objectiu de poder ser tan versàtil com sigui possible.
  3. QUAN LES VISUALS DEL TEATRE SÓN PÈSSIMES. QUÈ FAIG? És molt comú trobar-se amb un teatre que no està ben dissenyat, de fet crec que no n’ha trobat cap que ho estigui, però això és normal. Cada espai tindrà el vostre lloc de públic que no podrà veure bé l’espectacle. Si ets el responsable de la sala, et recomano que ho arreglis com més aviat millor, estàs perdent diners. Per exemple, al barri de Sarrià de Barcelona, hi ha un teatre preciós, unes butaques vermelles comodíssimes a platea, disposen d’unes característiques tècniques bones i també tenen per al públic un segon pis. Què passa a tot el segon pis? Doncs que les butaques laterals no veuen l’escenari i les butaques centrals, algunes quan et sentis, només veus la barana que hi ha per no caure. Com solucionem això, ja que és un problema per al propietari o propietària del teatre perquè la gent no voldrà pagar per seure-hi i les companyies no voldran llogar aquesta sala perquè no podran posar gent en aquestes butaques.
    Doncs bé, com a propietari has o bé no vendre aquestes entrades, reduir el preu per visibilitat reduïda (que de vegades es veu, però cal inclinar-se una mica. Res còmode), o arreglar aquestes localitats.
    Com a companyia, abans de muntar la teva escenografia has d’asseure’t a cadascuna de les butaques clau. Centrals, laterals, segons pisos, primera fila, darrera fila, etc. Per conèixer com el teu públic veurà el teu espectacle i si es perdran alguna cosa. Si pots fer alguna cosa perquè més gent en pugui gaudir de la mateixa manera, guanyes tu. Si no ho tens en compte, la gent quan surti, no es queixarà del teu espectacle, sinó que no ho han vist correctament. I creieu-me, mai culparan la sala, perquè no saben de qui és la culpa. A cartell ets tu, la culpa és teva. Punt.

 

EL millor podcast de música i vins en català

Un podcast de Mariona Morral i Mateu Peramiquel.

Mariona Morral, productora de vins ecològics a Can Morral del Molí

Mateu Peramiquel, Creador i director d’espectacles a WeColorMusic

 

 

Deixa un comentari

Més publicacions del blog

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per al seu correcte funcionament i per a fins analítics i per mostrar-te publicitat relacionada amb les seves preferències en base a un perfil elaborat a partir dels teus hàbits de navegació. Al fer clic al botó Acceptar, accepta aquestes tecnologies i el processament de les dades per a aquests propòsits.   
Privacidad