fbpx
podcast de vins i música

25. Què cal saber abans de comprar una entrada i els controls de maduració

Compartir:

Les 8 coses que has de saber abans de comprar una entrada per un espectacle.

Aquests passos et serviran per aprofundir amb la teva experiència de l’espectacle o també t’ajudarà a decidir si anar-hi o no.

  1. Llegir la sinopsi
  2. Visitar la pàgina web de l’espectacle
  3. Informar-se sobre els autors
  4. Llegir ressenyes, testimonis i crítiques a la premsa
  5. Demanar opinió a altra gent que hagi anat a veure’l
  6. Informar-se sobre els intèrprets
  7. Valoració i comparativa de preus
  8. Saber on i quan es fa aquest espectacle.

El control de maduració

És l’anàlisi que es fa al raïm per veure si és òptim per collir o no. Previ a aquest control de maduració es fa control de verol, que en vam parlar la setmana passada. Quan ja a verolat pots fer control de maduració.

Depèn del control de maduració es decideix el dia de verema i això és clau pel negoci.

  1. Cal collir 100 granets de raïm. En un gotim culls un gra de dalt, un del mig i un de baix. Per què? Perquè el raïm comença a madurar per diferents parts i així aconseguim tenir una mitjana.
  2. A les últimes files de la vinya no es cullen aquests grans pel control, ja que no són representatius. Els raïms que tens a les últimes passades maduren molt diferents i no es poden comptabilitzar de representatius de tota la vinya.
  3. El mateix amb les puntes de cada fila.
  4. Amb el cistell comences a la segona passada, et saltes 3 ceps perquè estan a l’extrem i tampoc són representatius i vas de cantó a cantó collint 3 granets de cada cep.
  5. El granet del raïm es treu sense tija sobretot.
  6. Un cop amb els raïms collits es va al laboratori i s’observa el grau probable que és la relació dels sucres. Això et dirà quins graus d’alcohol tindrà el teu vi. El reflectòmetre, és una màquina que detecta els graus a simple cop d’ull.

Deixa un comentari

Més publicacions del blog

los elementos básicos de una partitura de musical

Tu Blog de Escena – Capítulo 4 – Los 5 elementos más comues que encontramos en una partitura de teatro musical

Hace cientos de años que se inventó una manera peculiar de dejar ‘registrada’ la música a través de la escritura. Fue, para mí, un desarrollo muy completo y minuciosos que con los años se ha ido desarrollando y que cada compositor de cada época, pues añadía sus cosillas y leyendas nuevas que con el tiempo han ido quedando de manera oficial. A día de hoy, la música contemporánea tiene una simbología que prácticamente nadie sabe leer, solo aquellos músicos que la estudian. Por suerte, la música más popular, más tradicional y que también refleja la música moderna, se puede aprender, en pequeño grado, en las escuelas.

Que necesita un espacio ideal de teatro

Tu Blog de Escena – Capítulo 2 – Qué aspectos técnicos mínimos debe contener un espacio ideal para programar un espectáculo musical.

En la entrada de hoy va a ser uno de esos post dónde me voy a quedar muy bien, ya que voy a escribir todo lo que debería tener una sala de teatro o espacio escénico IDEAL para acoger un espectáculo musical. D’entrada dejadme ser muy honesto y es que esto pocas veces pasa, porque un teatro es como una casa, no tiene fin, puedes ir poniendo cosas y cosas, y hacer obras y venga y más, hasta que el espacio te dice basta. Pues bien, es un poco similar, pero vamos a coger como ejemplo un teatro grande, con una programación estable potente. Aquellos teatros donde se representan los mejores espectáculos nacionales e internacionales, aquellos espacios que pueden mutar en modificar su caja negra de la noche al día para que el público pueda tener la experiencia que se merece. Empezamos.

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per al seu correcte funcionament i per a fins analítics i per mostrar-te publicitat relacionada amb les seves preferències en base a un perfil elaborat a partir dels teus hàbits de navegació. Al fer clic al botó Acceptar, accepta aquestes tecnologies i el processament de les dades per a aquests propòsits.   
Privacidad