fbpx
Podcast d'espectacles i tast de vins

20. El procediment d’un tast de vins i els elements de la productivitat d’un espectacle

Compartir:

Vosaltres en un bar de poble de tota la vida, en un dissabte improvisat què us demanarieu? Entrepà de truita o de bacon?

En L’episodi d’avui parelm de temes molt importants en els nostres sectors om són els procediments i passos a l’hora de realitzar un tast i els elements necessàris a tenir en compte en la producció executiva d’un espectacle.

Com s’ha de realitzar un tast de vins i en quin ordre?

Si mai t’has preguntat això, avui et portem la resposta. És molt senzilla, els passos en són tres fases i tenen un ordre de dalt a baix.

  1. ULLS o VISUAL: Sense remenar, el primer que s’ha de fer és mirar el color del vi en un fons blanc. Pots utilitzar la teva pròpia mà o si no un tovalló que tinguis en el propi tast, que sigui un fons clar. El color t’indica moltes coses, principalment si és blanc, negre o rosat. Dins de cada estil hi ha molts subs-colors. Més pàl·lid, més groc llimona, elèctric, groc palla, groc intens, etc.
    Si tenim un vi blanc que té contacte amb pells canvia la quantitat de color, que no vol dir que sigui envellit. Decretem si un vi és més jove o més vell.
  2. NAS o OLFACTIU: Al nas trobem les olors o aroma i en trobem 3 fases. Aromes primaris, secundaris i terciaris.
    – Primaris: Són els aromes provinent de la varietat. Una aroma que és genètic propi de la varietat.
    – Secundari: Són els aromes provinents de la fermentació. Poden tenir més llevats o menys i això donarà aquest aroma.
    – Terciari: Provenen de la criança. Provenen d’allà on han estat reposant els vins.
    Quan esteu fent el tast i arribeu al nas, no remeneu encara la copa. Un cop remenada entra l’oxigen i deixarà anar molts aromes que costarà més d’identificar que no pas amb copa quieta.
  3. BOCA o GUSTATIU: Un cop fet l’exercici és per gaudir el propi vi. Pot ser que sigui més llarg que vol dir que el gust dura més, pot ser més vertical que significa que passa més recte per la llengua sense tacar la resta de la boca i un munt d’etcèteres.

Quins són els elements a tenir en compte en la producció executiva d’un espectacle musical?

La producció executiva és aquella part de la producció que té en compte la quantitat de diners que pot costar l’espectacle. La figura de productor o productora executiva és aquella persona que decideix quants diners es poden gastar en aquella obra de teatre musical. Per tant, abans de tirar endavant un projecte simplement a la babalà, cal pensar en molts factors i elements per optimitzar la productivitat i saber on apostar més o menys i quins aspectes tenir en compte.

  1. Subject matter – El tema és important
    La persona productora executiva, abans de produir un espectacle, voldrà saber quins temes toca, quins punts parla i què transmet aquell espectacle. Si li encaixa com i també creu que pot interessar al seu públic o l’audiència a qui va dirigida, doncs és el primer pas a tenir en compte.
  2. Originalitat i qualitat
    Sembla obvi, però és un apartat a debatre. Què és millor, una obra de nova creació que sigui brutalment increïble o una obra que ja s’ha fet quaranta anys a tot el món, que saps que ha funcionat i que possiblement el risc de vendre entrades és menys? Personalment, penso que la creació original sempre ha de tenir més valor, però a Espanya no acostuma a ser aquesta l’aposta dels productors.
  3. Scale & Cast Size – Grandària del personal de càsting
    És molt important pensar amb el nombre de persones que tindrà la teva obra de teatre, ja que no és el mateix pagar 4 sous que pagar-ne 16. Com més persones es necessitin per tirar endavant una producció artística més car surt, possiblement potser és més espectacular, qui sap, però el que segur que és, és més car. És per això que abans de començar a escriure res, s’ha de pensar molt bé com pots optimitzar actoralment la teva història. El mateix passa amb la música en directe. Molts productors lamentablement opten per música enllaunada, que dona menys vida evidentment, però ells deuen creure que no cal invertir en aquest element, jo personalment discrepo totalment i encara menys quan es tracta d’un espectacle musical.
  4. Càsting
    No sempre el millor intèrpret és el millor perfil. Aquesta frase resumiria tot el que s’ha de tenir en compte d’una persona per formar part d’una producció. Potser és el o la millor intèrpret del país, però potser és la pitjor persona del món, que sempre posa pegues, li està tot malament, porta mala maror al grup, etc. Com a productors ens convé persones amables i fàcils de treballar encara que no siguin els millors intèrprets, ja que a la llarga és molt més beneficiós.
  5. Good times – Bona estona
    Sempre que escrivim un espectacle, per molta transformació social que vulguem fer, que està. Molt bé i des de WeColorMusic apostem que un espectacle que remogui emocions i vivències a tots els públics, cal tenir molt present que l’audiència vol passar una bona estona al teatre o a l’espai que hi ha l’espectacle. Això s’ha de tenir molt en compte a l’hora d’escriure i produir.
  6. Perfil del públic
    Importantíssim saber a quin públic et dirigeixes, perquè abans de produir sabràs quin camí has d’agafar en molts factors. Pot ser que et dirigeixis exclusivament a un públic infantil, o bé familiar, o bé jove adolescent, o bé adult, o bé al públic que li agrada el terror, etc.

    Moltes gràcies i ens veiem dins del podcast. Qualsevol pregunta ens podeu escriure i us respondrem tot allò que bonament puguem saber.

    Una abraçada.

    Mateu i Mariona

 

Deixa un comentari

Més publicacions del blog

los elementos básicos de una partitura de musical

Tu Blog de Escena – Capítulo 4 – Los 5 elementos más comues que encontramos en una partitura de teatro musical

Hace cientos de años que se inventó una manera peculiar de dejar ‘registrada’ la música a través de la escritura. Fue, para mí, un desarrollo muy completo y minuciosos que con los años se ha ido desarrollando y que cada compositor de cada época, pues añadía sus cosillas y leyendas nuevas que con el tiempo han ido quedando de manera oficial. A día de hoy, la música contemporánea tiene una simbología que prácticamente nadie sabe leer, solo aquellos músicos que la estudian. Por suerte, la música más popular, más tradicional y que también refleja la música moderna, se puede aprender, en pequeño grado, en las escuelas.

Que necesita un espacio ideal de teatro

Tu Blog de Escena – Capítulo 2 – Qué aspectos técnicos mínimos debe contener un espacio ideal para programar un espectáculo musical.

En la entrada de hoy va a ser uno de esos post dónde me voy a quedar muy bien, ya que voy a escribir todo lo que debería tener una sala de teatro o espacio escénico IDEAL para acoger un espectáculo musical. D’entrada dejadme ser muy honesto y es que esto pocas veces pasa, porque un teatro es como una casa, no tiene fin, puedes ir poniendo cosas y cosas, y hacer obras y venga y más, hasta que el espacio te dice basta. Pues bien, es un poco similar, pero vamos a coger como ejemplo un teatro grande, con una programación estable potente. Aquellos teatros donde se representan los mejores espectáculos nacionales e internacionales, aquellos espacios que pueden mutar en modificar su caja negra de la noche al día para que el público pueda tener la experiencia que se merece. Empezamos.

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per al seu correcte funcionament i per a fins analítics i per mostrar-te publicitat relacionada amb les seves preferències en base a un perfil elaborat a partir dels teus hàbits de navegació. Al fer clic al botó Acceptar, accepta aquestes tecnologies i el processament de les dades per a aquests propòsits.   
Privacidad